Wij zijn op zoek naar een
Manager bedrijfsbureau

Wie is Woodvision?

Woodvision is een toonaangevende houtgroothandel en gevestigd in Kampen en Someren. Sinds 2014 maken wij onderdeel uit van de Outdoor Live Group. Woodvision doet het financieel goed en groeit nog steeds. Onze passie voor hout is de basis van ons bedrijf. Onze naam zegt het al, maar wij hebben een duidelijke visie op hout die uiteraard duurzaam wordt ingevuld. Elk jaar investeert OLG in ons bedrijf, waardoor wij kunnen blijven innoveren. Met 85 collega’s (in het seizoen 125) wordt dagelijks hard gewerkt om de enorme vraag het hoofd te bieden. Wij ontwikkelen, produceren, dompelen en impregneren een kwalitatief hoogwaardige collectie van ongeveer 6500 tuinhoutproducten.

Om ons voorraadbeheer en onze primaire en logistieke bedrijfsprocessen te kunnen managen is er een vacature ontstaan voor een

Manager bedrijfsbureau (32 – 40 uur)

Als Manager van het Bedrijfsbureau krijg je veel vrijheid om je functie succesvol uit te voeren. Hout is in de afgelopen jaren veel duurder geworden en de beschikbaarheid is flink afgenomen. Dit is een complicerende factor, waar ook het bedrijfsbureau mee te maken heeft. Het bedrijfsbureau heeft namelijk de belangrijke rol om de beschikbaarheid van ons assortiment te controleren en te maximaliseren. Woodvision is overigens niet alleen een groothandel. Er is ook een productieafdeling. Daarnaast is het een seizoensbedrijf waar van maart tot en met september een piek ligt in de werkzaamheden. Die elementen maken deze baan heel uitdagend! Een gemiddelde werkdag ziet er als volgt uit:

 

Je start de dag op kantoor met een bak koffie. Praat bij met collega’s en schiet nog even snel de salesmanager aan, omdat je nog een vraag hebt over de forecast voor 2023. Daarna is het tijd om samen met het team te bepalen wat de prioriteiten zijn voor vandaag. De medewerker bedrijfsbureau gaat verder met het controleren van de masterdata. Vandaag zijn de artikelgegevens en de stuklijsten aan de beurt. Jij controleert in SAP op verzoek van de afdeling finance een aantal opvallende nacalculaties van het productieproces. Naar aanleiding van deze controle heb je een aantal ideeën over het verbeteren van de operational excellence met behulp van LEAN. Morgen maar eens voorleggen in je bila met je leidinggevende. Tijdens je bila hoor je morgen ook of jouw advies, om een andere classificatie in artikelen door te voeren, is overgenomen door de directie.

De S&OP-planner praat je bij over de afspraak die hij gisteren heeft gehad met de strategisch inkoper en de salesmanager. Jij gaat dat morgen in je bila voor hem escaleren, omdat hij er vooralsnog niet met zijn collega’s is uitgekomen. Er blijft een verschil van inzicht als het gaat om de juiste salesforecast voor het komende half jaar, die de tactisch inkoper moet omzetten naar de juiste inkooporder.

 

Volgende week is het einde van het kwartaal en moet er weer geteld worden. Een secuur werkje. Gelukkig komt er over niet al te lange tijd een WMS en kan de handmatige telling dan met een scanner worden gedaan. Dat is een hele aangename innovatie die ook veel efficiëntie met zich mee zal brengen. Ineens heb je een idee: misschien moeten we dan met de invoering van het WMS ook maar direct overstappen op maandelijkse controle van de voorraad.

 

 

In de middag staat een Key User overleg gepland met collega’s van andere afdelingen ten behoeve van de beschikbaarheidscontrole in SAP. De resultaten van een aantal testen heb je klaar staan om te presenteren. Je bent benieuwd wat de anderen hebben ondervonden tijdens hun tests.

 

Als Key User SAP Materials Management controleer jij steekproefsgewijs aan het einde van de dag de artikelgegevens en de stuklijsten, die vandaag zijn veranderd door de medewerker bedrijfsbureau. Aan het einde van de dag bedenk je nog dat volgende maand de beoordelingsgesprekken gepland staan. Gelukkig zijn je collega’s twee toppers en ze horen dat ook regelmatig van jou.

 

Aan het einde van de dag ga je tevreden naar huis. Er is weer een boel verbeterd. Nu al zin om morgen weer aan het werk te gaan.

 

Herken jij jezelf in deze veelomvattende spilfunctie, waarin continuous improvement jouw tweede natuur is? Dan word jij misschien wel onze nieuwe collega!

Wat vragen we dan van jou?

Om succesvol te zijn in deze functie ben jij:

  • Òf een ervaren medewerker bedrijfsbureau of S&OP-planner die graag wil doorgroeien
  • Òf een manager die zijn/haar kennis en kunde graag uitbreidt met de ervaringen bij een seizoensbedrijf
  • Gediplomeerd op minimaal HBO-niveau. Denk aan (Technische) Bedrijfskunde, Logistiek, Supply Chain Management (SCM)
  • Ervaren in het werken met ERP-systemen (SAP en SLIM4 is een pré)
  • Kundig in het omgaan met Operational Excellence, Supply Chain Management (SCM) en LEAN
  • Bereid om een SAP Key User Materials Management te worden
  • Analytisch
  • Een peoplemanager
  • Een gezellige collega met veel gevoel voor humor

Wat mag je van ons verwachten?

  • Op kantoor heb je de geur van vers hout om je heen. Een geweldige beleving
  • Een contract van 32 uur is bespreekbaar
  • Een baan met een goed salaris
  • Direct een contract voor onbepaalde tijd
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een prima pensioen, 24 vakantiedagen en 6 ATV-dagen bij een fulltime dienstverband
  • Werken in een gezellig team met veel gevoel voor humor en volop ruimte voor jouw eigen ontwikkeling en ambities

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marlie Kloosterman. Zij is HR Manager en is bereikbaar op 06 53 16 24 52

Sollicitatieprocedure

Wil je solliciteren? Top! Stuur dan je cv en motivatie. Wij pakken voor jou het sollicitatieproces voortvarend op. Hopelijk ontmoeten we elkaar snel! Je kunt solliciteren via deze link

Sollicitaties graag, acquisitie niet!

 
Dropship
Commissie